احادیث موضوعی

احادیث در موضوعات مختلف به صورت دسته بندی شده از منابع معتبر روایی

احادیث موضوعی

احادیث در موضوعات مختلف به صورت دسته بندی شده از منابع معتبر روایی

این وبلاگ جـهت ارائـه روایـات در موضـوعات مختلف ایجـاد شده است. در هـر موضـوع از روایات، زیر موضوعات مشخص شده و دسته بندی به صورت جزئی تر قرار داده می شود. تمام روایات دارای ترجمه هستند.

آخرین مطالب

این صفحه در حال تکمیل شدن است.

 

بسمِ الله الرّحمنِ الرّحیمِ

(این صفحه در بر دارنده تمام پستهایی است که در این وبلاگ درباره قرآن تنظیم شده است.)

قرآن کلام خدا و کتاب انسان ساز و یکی از دو میراثی است که رسول خدا (ص) برای بشریت به یادگار گذاشته است. مطابق روایات تفاوت کلام خدا با کلام انسان مانند تفاوت خود خدا با انسان است و این نشانه آن است که قرآن دارای عمق و گستره ای است که مبین تمام عوالم و در برگیرنده تمام علوم و آنچه مایه نجات بشر و رشد و تعالی او در عرصه های مادی و معنوی است می باشد.

از آنجا که خداوند خالق انسان و همه موجودات است او نسبت به مخلوقات خود از همه آگاهتر است و کلام خود را برای بشر نازل کرده تا هرآنچه انسان برای دنیا و آخرت خود نیاز دارد در آن بیابد. بنابراین سعادت انسان در همه عوالمی که در آن قرار می گیرد با فراگیری و عمل به قرآن به دست می آید.

از این رو قرآن بسیار مهم بوده و چنانچه انسان آن را بیاموزد و به آن عمل کند اثرات فراوانی بر زندگی انسان دارد. برای آشنایی با اهمیت و اثرات قرآن به بخشهای زیر مراجعه فرمایید:

اهمیت و عظمت قرآن

اثرات قرآن

آخرت و ‏قرآن

ویژگیهای قرآن از دیدگاه قرآن

جمع بندی احادیث اهمیت قرآن

 

اول اقدامی که انسان در ارتباط با قرآن باید انجام دهد یادگیری ظاهر قرآن و قرائت قرآن است. در بخشهای زیر در این خصوص مطالبی بیان گردیده است:

تعلیم و حفظ قرآن

اهمیت و ثواب قرائت قرآن

آداب و روش قرائت

 

نوجوانی یکی از مهمترین دوره های زندگی انسان است و شکل گیری صحیح شخصیت نوجوان باعث رشد و کمال او در تمام دوره های زندگیش می شود. با توجه به اینکه قرآن یکی از اثرگزارترین اموری است که باعث رشد معنوی انسان می شود ارتباط نوجوان در این دوره با قرآن موضوع مهم و طلایی در کمال معنوی اوست. در همین ارتباط به صفحه زیر مراجعه فرمایید:

نوجوانان و ارتباطشان با قرآن